2013. július 7., vasárnap

Bolognai cukkinispagetti (tészta nélkül)

Egyszer egy könyvesboltban járva az a fura dolog történt, h. a bolt közepén étellel kínáltak meg minket. Ott láttam ill. kóstoltam először cukkinispagettit, amit nyersen adtak egy finom paradicsomos szósszal, és nagyon ízlett! Én ugyan nem vettem meg akkor sem a reklámozott könyvet, sem a soktízezerbe kerülő cukkiniből spagettit faragó készüléket, de továbbgondoltam és házilag kivitelezhetővé tettem. Nekem ez is leagalább annyira ízlett, mint az ottani! :)

Hozzávalók: (egy fő részére)
fél cukkini
15 dkg sovány pulyka darált hús
1 kis fej hagyma
2-3 ek olivaolaj
2-3 dl paradicsomlé v. dobozos paradicsom massza
só, bors, (friss) bazsalikom, profance-i fűszerkeverék
sajt

A bolognai szószt elkészítem: olajon üvegesre párolom a hagymát, ráteszem a darált hús, sózom, borsozom, mikor már egy picit "odakap" felöntöm a paradicsomlével v. masszával. Lehetőleg ne sűrítet paradicsomot használjunk, m. az tele van adalékkal meg cukoral. Én a barátnőmtől kapott házi levet használtam, remek volt, de lehet olasz papírdobozosat is kapni, ami natúr, az is remek! Ennek a mennyisége is függhet az ízléstől, én szeretnem, ha van szaftja bőven, más nem szereti ha annyira tocsog... Ekkor teszem bele a bazsalikomot és a fűszereket, ill. újra  sózom, borsozom.
Közben a cukkinít megmosom, ha friss nem hámozom, és mivel nincs tökgyalum, egyszerű nagylukú sajtreszelőn lereszeltem egy tányérra. Erre halmoztam a bolognait, és nagyon kevés időre (max. 1 perc) a mikróba tettem, épp hogy a cukkini is átmelegedett picit, és "összeesett", de megmaradt a roppanóssága. A végén sajtot reszeltem rá, és jóízűen megettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése