2013. július 7., vasárnap

Busa zöldségágyon

sütés előtt
Nyáron jól esik a könnyű étel, és sok a friss zöldség is. Halat szerettem volna, és most busát vettem, pedig leginkább a tengeri halakat szeretem. Olvasgattam recepteket, de végül a saját fejem után mentem, ez lett belőle!
sütés után

Hozzávalók (2-3 fő részére):
1 busafilé (kb. 30-35 dkg)
4-5 gerezd fokhagyma
2-3 ek olivaolaj
citrombors

ízlés szerint zöldségek
(répát, cukkinit, karalábé, paradicsom, kápia paprika, csipreke gomba, sőt almát is tettem bele)
sajt



A busát megtisztítottam, 4 szeletre vágtam. Bedörzsöltem sóval, megszórtam a citromborssal, majd az apróra szelt fokhagymával, végül pici olivaolajat öntöttem rá. Így állt egy éjszakán át a pácban. Másnap egy jénai aljára régeztem a megpucolt, felkarikázott/felszelt zöldségeket - a hagymát kifelejtettem, de így is remek volt - rétegenként sóztam, picit fehérborsoztam és a tetejére helyeztem a halszeleteket, végül apró kockára szelt sajttal hintettem meg. A jénai tetejével lefedve, 200 fokon 65 percig sült, és nagyon zamatos, jóízű, enyhén picit édeskés beütésű ebéd lett belőle.

Gondolom, ha férfiak is vannak az asztalnál érdemes a zöldségek közé krumplit is tenni, hogy laktatóbb legyen, esetleg rizst főzni hozzá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése