2014. január 8., szerda

Lekváros süti


Az eredeti recept szilvalekváros, és evégett az a verzió sötét színű, mintha csokis lenne. Nekem csak házi (xilittes) sárgabarack lekvárom volt itthon, de ezzel is remek! Annyi, h. ebben az esetben NEM kell vizet hozzátenni egyáltalán, hiszen jóval folyósabb ez a verzió! Ziplockba csomagolva pedig sok napig puha es fogyasztható marad, kávé mellé tökéletes!

Hozzávalók: (25x25-ös tepsihez):


Tészta:
  • 3 egész tojás
  • 15 dkg eritrit
  • 9 dkg kókuszzsír
  • 5 ek jó kemény szilvalekvár, legjobb az üstben főtt
  • 9 ek. víz
  • 1 tk. vanília (kihagyható)
  • 20 dkg tk tönkölyliszt
  • 1 tk. sütőpor
  • 1/2 tk. szódabikarbóna
  • fél citrom reszelt héja
  • 1 tk. őrölt fahéj
Tetejére:
  • durvára vágott dió vagy mandula
  • vagy lekvár és csokimáz

Először a lekvárt keverem el a vízzel, ha kemény, üstben főtt lekvárom van. Én ugye sbarackot használtam, így nem volt erre szükség.

Habverővel a tojásokat és a cukrot felhabosítom, beleteszem a kókuszzsírt, a lekvárt, vizet, citromhéjat, vaníliát. A lisztben elkeverem a sütőport és a szódabikarbónát, ill. a fahéjat. Ezt már kanállal keverem az előbbiekhez. Sütőpapírral kibélelt közepes tepsibe simítom, 180 fokon 18-20 percig (ill. tűpróbáig) sütöm.
Sütés előtt megszórható a teteje durvára vágott dióval, mandulával. Az eredeti recept javasolja, hogy a kisült tésztára még forrón, vékonyan szilvalekvárt kenjünk, majd csokoládémázzal vonjuk be. Én nem pepecseltem ezzel, így is jó volt! :)




Az eredeti recept innen való, ezt variáltuk picit meg: http://www.limarapeksege.hu/2009/01/szlvalekvros-sti.html?m=1

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése